środa, 3 września 2014

J.niemiecki: kilka przydatnych zwrotów potocznych

Hej!
Zaczęła się szkoła, więc najwyższa pora, aby zacząć myśleć o nauce. Jak pewnie część z Was wie, przez część wakacji pisałam swój maturalny esej. Oczywiście nie było to moim marzeniem, ale jak to się mówi: mus to mus. Praca nad esejem miała też swoje dobre strony, dzięki temu udało mi się poznać wiele nowych przydatnych zwrotów. 
Postanowiłam, że chętnie przytoczę Wam kilka sformułowań z Umgangssprache czyli..mowy potocznej. Myślę, ze mogą być one pomocne jeśli któryś z Was wybrałby się na wycieczkę do Niemiec, a nawet jeśli nie...to chyba fajnie znać kilka potocznych słówek z obcego języka ;)

Mam nadzieję, ze ten post będzie takim zalążkiem mojego własnego słownika niemieckiej mowy potocznej, wiec zacznijmy:

1. abbendern: przebimbać całą noc
2. abkacken: zawalić (egzamin)
3. chillen: relaksować się
4. Dorfmatratze: prostytutka (potocznie)
5. endmadig: wlec się
6. hacke: naćpany
7. heftig: super
8. Kullerkeks: radocha
9. MOF: samotnik
10. orgasmisch: fantastyczne
11. ponsen: podglądać
12. Poperze: idiota
13. saugen: pobierać; ściągać
14. stier: ekstremalny
15. twixen: jarać

Ok. Na dzisiaj wystarczy tyle ;) Większość z tych zwrotów poznałam podczas szperania po niemeickich forach internetowych dla młodzieży. A wy znacie jakieś niemieckie wyrazy potoczne?

Do następnego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz