czwartek, 15 maja 2014

Decoupage

I jest: pierwszy post, na konkretnych temat ;) Długo zastanawiałam się co jako pierwsze powinno pojawić się na tym blogu i doszłam do wniosku, że będzie to coś za czym najbardziej tęsknię od kilku miesięcy. W ostatnim czasie mam naprawdę mało czasu na przyjemności, ale nie marudzę, jedynie obiektywnie oceniam sytuację: jak na pesymistkę przystało ;)
Zacznijmy! Decoupage: cóż to jest takiego?

Decoupage (fr. découpage ide.ku.paʒ) — technika zdobnicza polegająca na przyklejaniu na odpowiednio spreparowaną powierzchnię (praktycznie każda powierzchnia: drewnometalszkłotkaninaplastik,ceramika) wzoru wyciętego z papieru lub serwetki papierowej (technika serwetkowa)

Tak twierdzi Wikipedia, ale ja mam własną definicję: to technika dzięki, której można zrobić coś niesamowitego z niczego ;) Do zabawy w decoupage potrzebny jest nam jedynie klej, pędzel, kolorowe serwetki i rzecz, którą chcielibyśmy odświeżyć. Na swoim koncie mam wiele różnych przedmiotów: zaczynając od najprostszych takich jak kolczyki czy bransoletki, poprzez miski i patery, na krzesłach i drzwiach kończąc. Sami więc widzicie, ze ozdobić tą techniką można praktycznie każdą powierzchnię.
Poniżej przedstawiam kilka moich prac, większość z nich to prezenty wykonane dla rodziny czy przyjaciół i...nie chwaląc się, każdy z nich bardzo cieszył po otrzymaniu takiego podarku.

Przyznam szczerze, że ja byłam samouczkiem i poznawałam kolejne metody na urozmaicenie swoich prac samodzielnie, ale wiem, ze istnieje dużo grupa osób, które lubią działać według instrukcji. Znalezienie takich nie jest trudne. Wystarczy troszkę poszperać w internecie, dla początkujących polecam filmik poniżej:

https://www.youtube.com/watch?v=V6efwWi-Ujk

A na zakończenie chcę Wam pokazać kilka swoich prac. Specjalnie wybrałam przykłady z przeciągu kilku lat, aby pokazać jak z czasem można urozmaicać decoupage. Inspiracje do wiele z nich znalazłam w internecie, technika ta jest o tyle fajna, że jeśli spodoba Ci się coś bez problemu możesz to odtworzyć dla swoich potrzeb ;) Miłego oglądania i powodzenia w tworzeniu własnych "dzieł"!














Brak komentarzy:

Prześlij komentarz